Meest gestelde vragen door genomineerden

Je bent genomineerd en hebt vragen over de verkiezing. Bekijk hier alle informatie over de verkiezing of kijk op deze pagina waar je de antwoorden op de meest gestelde vragen kan vinden. Staat jouw vraag hier nog niet tussen, neem dan via de contactgegevens onderaan deze pagina contact met op met de organisatie.

1. Hoe kan ik meedoen aan de verkiezing of iemand nomineren?
Alle genomineerden kunnen gratis meedoen aan de verkiezing. Op deze pagina kan je zien wie er tot nu toe de genomineerden behoren. Staan jullie nog niet in dit overzicht, dan kan jullie je hier nomineren.

2. Wie mogen er Horeca-gelegenheden nomineren?
Je mag je eigen Horeca-gelegenheid nomineren. Een Horeca-gelegenheid dient een statutair gevestigde onderneming binnen Nederland te zijn. In de categorie Eventhoreca van het Jaar mogen ook stichtingen deelnemen aan de verkiezing. Bij de categorie Foodtruck van het Jaar mag de Horeca-gelegenheid ook in het buitenland gevestigd zijn, zolang deze wel in Nederland actief is. De organisatie beoordeelt of een Horeca-gelegenheid wordt toegelaten tot de verkiezing. 

3. Kunnen er meerdere genomineerden per gemeente zijn?
Jazeker, dat is geen enkel probleem en bevordert een goede lokale competitie. Kijk wel eerst even goed of jouw genomineerde er niet al tussen staat.

4. Wat kan ik als genomineerde winnen?
De te winnen titel kan veel publiciteit opleveren! Daarnaast kunnen alle winnaars een prachtige fysieke Award ontvangen uit handen van Jan Versteegh of Kim Kötter tijdens de Award Uitreiking op 20 januari 2020. Ook worden er digitale uitingen beschikbaar gesteld om de titel uit te dragen. De ervaring is dat het winnen en uitdragen van een titel kan leiden tot meer gasten, trotse medewerkers en meer omzet. 

Als genomineerde met minimaal 30 stemmen maak je naast een Award ook nog eens kans op een hele toffe prijs, namelijk 2 tickets naar Ibiza! Deze prijs wordt verloot onder alle genomineerden met minimaal 30 stemmen.  

5. Hoe worden de winnaars bepaald?
Lees hier hoe de gemeente-, provinciale en landelijke winnaars worden verkozen.

6. Maken niet alleen de grote Horeca-gelegenheden kans op de gemeentetitel?
Nee, in iedere gemeente zijn er 2 titels te winnen:
     1. De genomineerde met de meeste stemmen
     2. De genomineerde met het hoogste gemiddelde cijfer (van de mensen die stemmen)
De ervaring leert dat met name kleinere genomineerden gemiddeld gezien hogere rapportcijfers halen. Op die manier maakt een kleine Horeca-gelegenheid net zoveel kans als een grote Horeca-gelegenheid.
 
7. Wat kan ik doen om veel stemmen te krijgen?
Wat vaak het allerbeste werkt is jouw gasten een e-mail te sturen met als enige onderwerp het verzoek een stem uit te brengen. Daarnaast is het de moeite waard om jouw nominatie via Social Media zoals Facebook, Instagram en Twitter uit te dragen. Gebruik hiervoor het gratis promotiemateriaal. Vergeet vooral niet de lokale en regionale pers te informeren over jouw nominatie.

8. Onze naam staat verkeerd op de website of we willen deelnemen in een andere categorie, kan dat gewijzigd worden?
Ja, stuur een e-mail naar vragen@horecaprijzen.nl.

9. Wat moet ik doen als ik toch niet genomineerd wil zijn?
Er zijn grote voordelen aan verbonden. Voor de deelnemende Horeca-gelegenheden biedt de verkiezing volop kansen op het verkrijgen van waardering van gasten, erkenning, positieve publiciteit en toenemende omzet bij het winnen van de titel. Deelname voor genomineerden is gratis. Wil je niet meer genomineerd zijn, stuur dan een email naar vragen@horecaprijzen.nl.

10. Wie is de initiatiefnemer van de verkiezing? 
De Nederlandse Horeca Prijzen worden georganiseerd met de partners  Horeca Netwerk, Gastronomie, Horeca Vizier, Studio's Aalsmeer en de DJ's van Radio 538. De uitvoering is in handen van Vote Company (zij leveren onder meer de stemtools bij de AD Publieksprijs bij de Musical Awards).

11. Kan ik ook mee doen aan de verkiezing als we geen zakelijke relatie hebben met de partners van de verkiezing?
Ja, natuurlijk. De partners van de verkiezing maken de verkiezing mede mogelijk, maar hebben geen enkele invloed op de einduitslag. Ook als je geen zakelijke relatie hebt met de partners van de verkiezing kan je dus gewoon mee doen.
 
12. Zijn er algemene voorwaarden van toepassing?
Jazeker, lees hier de voorwaarden. Alle stemmers en genomineerden verklaren zich hiermee akkoord.

13. Tot wanneer kan er gestemd worden?
Er kan tot en met 25 november 2019 gestemd worden.

14. Kan ik de gegevens van de stemmers inzien? 
Nee, in het stemproces bewaken we de anonimiteit van de stemmer.

15. Hoe kunnen mensen stemmen op de Food Influencer van het Jaar?
Bij het uitbrengen van een stem op een genomineerde horecagelegenheid kunnen stemmers ook in de laatste stap van het stemproces een stem uitbrengen op hun favoriete Food Influencer. De Food Influencer met de meeste stemmen wint de titel Food Influencer van het Jaar welke wordt uitgereikt tijdens het Award Festival op 20 januari. 

16. Waarom kost een ticket voor de Award Uitreiking geld als ik gewonnen heb?

Als je een titel hebt gewonnen dan mag je die sowieso gratis en voor niks voeren. Deelname aan de verkiezing is verder ook geheel gratis. Ondanks dat er een heel team klaar zit om alles in goede banen te leiden, er een verkiezingswebsite is etc.

Echter, wil je de titel komen vieren, een echte award die op maat voor jullie gemaakt is ontvangen van Jan Versteegh of Kim Kötter en op de foto? Dan kun je daar voor een ticket aanschaffen. Het wordt groot feest, dus kom met jullie hele team! Ook worden hier de landelijke winnaars bekend gemaakt door de vakjury en gehuldigd. Daarnaast wordt ook de Food Influencer van het Jaar bekend gemaakt en gehuldigd. Onder meer de DJ's van Radio 538 maken er een groot feest van. Dat wordt geweldig!

17. Ik heb kaarten besteld voor de Award Uitreiking. Kan ik de kaarten ook annuleren? 
Het is niet mogelijk om jouw kaarten voor de Award Uitreiking te annuleren. Wel kan je de kaarten aan iemand anders geven, want de kaarten zijn niet-persoonsgebonden.

Heb je vragen, opmerkingen, suggesties of gewoon iets leuks te melden over de verkiezing? Neem contact op met de moderator van de verkiezing, via vragen@horecaprijzen.nl.

Deze verkiezing wordt uitgevoerd door Vote Company. De specialist in het organiseren van verkiezingen. Meer info over stemtools

Om deze website ten volle te benutten dient u cookies te accepteren - toon details